Teratak Lawak Santai
Merajuk Yang Memalukan
Sunday 13 January 2013 ✿ 00:08 ✿ 0 Shutter Comments

Merajuk Yang Memalukan


Aku seorang lelaki yang berjiwa sensitif dan lemah lembut.
aku mudah terasa hati bila isteri ku membuat sesuatu yang aku tidak suka..tetapi isteriku sentiasa mengambil hatiku dengan memasak makanan kegemaran ku, telur rebus..

pada hari peringatan perkahwinan kami isteriku xnak lagi membuatkan aku telur rebus.. ini membuatkan aku terasa hati sangat2. aku merajuk masuk dalam bilik, baring atas katil dan menangis sepuas-puasnya kerana kurasa isteri tidak menyayangi aku lagi. aku x makan dan x minum pun pada malam tu. isteriku pun aku tidak tegur. aku menangis sehingga mataku bengkak..

pada keesokan pagi aku terjaga tepat jam 10 pagi. aku terbau masakan kegemaran ku, telur rebus.. tp aku masih berdiam diri dalam bilik.. aku bawa diriku mandi untuk segarkan badan.

x lama kemudian isteriku masuk bilik memujukku dan membawa 3 biji telur rebus yang yang dah di kopek kulitnya. isteriku tidak sampai hati melihat mataku bengkak kerana menangis sepanjang malam kerana tidak membuatkan telur rebus untuk ku.

kerana kelaparan tidak makan 1 malam, aku makan 3 biji telur itu dengan gelojoh.. isteriku menyuruhku makan perlahan-lahan dan memberitahu ade banyak lagi terhidang di meja makan.. sebelum aku keluar bilik, isteriku meminta ku menutup mata kerana ade 1 kejutan. aku pun x pasti kejutan ape yang isteriku nak tunjukan pada ku. dalam pemikiran ku mungkin isteri membuat hiasan telur rebus yang istimewa untuk ku.

aku pun berjalan keluar bilik dengan mata tertutup sambil di pimpin isteriku ke meja makan.. hidungku semakin kuat menghidu bau telur rebus makanan kegemaran ku. isteriku menyuap beberapa biji telur ke mulut ku.. aku terasa kebahagian itu datang semula dalam hidup ku..

tiba-tiba aku terasa sakit perut lalu melepaskan angin yang begitu panjang bunyinya.."PROOOOOOOOTTTTTTTT!!!!!" isteri ku memukul bahuku dan berkata "apalah abg ni x senonoh, depan makanan pun nak kentut".. tiba-tiba aku terhidu bau kentut ku yang amat pekat baunya, seperti bau telur tembelang.. aku sendiri tidak tahan baunya. aku pun membuka mataku dan terkejut kerana, mak ayah ku dan mak ayah mentua ku ada sekali di meja makan memandang wajahku dengan dahi yang berkerut kerana bauan yang aku hasilkan. rupa-rupanya ini kejutan untuk ku yang diselami dengan bauan angin kentutku sendiri..hehehehe.. sejak itu, aku telah berhanti makan tekur rebus. hehehe 

Thanks For Reading . =P

Me You Home
DashboardFollow

Mrs Faizal


Assalamualaikum . Call me Hana . 18 years old . Already married and JANGAN TERKEJUT . From Jay Bee and stay with my hubby at Perak . Okey ^_^ . Salam ukhwah fillah abadan abada from Mokcik Sengal .

I love My Hubby

Peace No War

Mokcik Hana
~_~

Pay Attention Please

Katalah apa saja . Tak jadi kudis pun .

Credditostata;
✿ Skins by Husna
✿ Basecodes by Jaja
✿ Graphics by WeHeartIt